Vores SFO

Vores SFO holder til midt i skolens lille-afdeling og arbejder tæt sammen med skolen om børnenes trivsel.

De fleste børn i SFOen går i 0. – 3. klasse, men ældre børn er også velkomne til at tilmelde sig.

Trygt og respektfuldt fællesskab

Vores mål er at skabe et trygt og respektfuldt fællesskab. I SFOen møder børnene nærværende voksne, der er tilgængelige og støtter dem i deres personlige og sociale udvikling. Vores holdning er, at børnene skal være i et trygt og overskueligt miljø, hvor der er plads til både fri leg og fælles aktiviteter.

Kendte ansigter

Flere af medarbejderne i SFOen arbejder også i skoledelen. Det har stor værdi for børnene, fordi de møder kendte ansigter, når skoledagen slutter og SFO-dagen begynder.

Vores hverdag

Hverdagen i SFOen er en blanding af at være ude og inde.

Der er legetøj, spil, kreative aktiviteter og områder, der lægger op til kendte lege, men der er også tiltag og arrangementer, som er tilpasset SFOens aktuelle børnegruppe.

De aktiviteter, børnene får tilbudt, kan være:

• Boldspil og bevægelseslege i skolens fællessal eller i hallen.
  • Affaldsindsamling i nærmiljøet.
  • Kreativt hjørne, hvor vi arbejder med forskellige materialer og udtryk.
  • Bål og træarbejde ved skolens økobase.
  • Ture til bylivet i Vejle.

Årets højdepunkter

De årlige højdepunkter er:

• Fejring af halloween.
  • SFO-MGP-fest med årets populære sange fra tv.
  • Afskedsfest for dem der stopper SFO efter 3. klasse.
  • Bag for en Sag” med besøg af bedsteforældre.

Løbende dialog

For at støtte op om et godt samarbejde med jer forældre, giver vi os naturligvis tid til korte snakke i hverdagen. Vi fortæller om børnenes dag i SFOen, og vi modtager og giver vigtige beskeder. Ønsker man en mere dybdegående samtale, finder vi et også et tidspunkt til det.