Teateruger

Hvert år i februar måned har vi teateruger på skolen.
Det er noget både børn og voksne glæder sig rigtig meget til.

Forberedelse

Lærergruppen vælger en bog, som teaterstykket skal bygges op omkring. Ud fra bogen opbygges teaterstykkets handling. Den valgte bog bliver fortalt til morgensamling i ugerne op til teaterprojektet. På den måde får eleverne en ide om, hvad der skal arbejdes med, og kan efterfølgende vælge hvilket hold, de vil være med på.

Processen

I selve teaterugerne er eleverne inddelt i følgende grupper:

• Skuespil, hvor eleverne skriver replikker og øver deres roller.
  • Scenografi, som laver kulisser og rekvisitter.
  • Kostumer, som får klædt skuespillerne på og sminket dem til forestillingerne.
  • Mad og medie indretter caféer og laver små madretter, som sælges om aftenen til forældre og søskende. Gruppen står også for PR.
  • Musik skriver og øver sange og musik til stykket.
  • 0.-2. klasse: De yngste elever er en del af skuespillet med dans og rekvisitter, som de selv laver.

Liv og fællesskab

I teaterugerne emmer det af liv på skolen. Skolens værdifællesskab er i spil, da der samarbejdes på tværs af klasser. Samtidigt er de kreative fag i centrum, når der synges, saves, laves mad og syes.

Forestillinger og fest

Forældre, bedsteforældre og lokalsamfundet inviteres indenfor til forestillinger.
Vi opfører skuespillet fire gange i teateruge nummer to; to gange onsdag og to gange torsdag.
Efter forestillingerne er der mad og hygge i elev-drevne cafeer på skolen.

De seneste års forestillinger

Pinocchio