Lejrskoler

På Grejs Friskole har vi lejrskole hvert år i alle klasser.

Lejrskolerne er en stor oplevelse for både store og små, og er en begivenhed, der ofte vil blive husket tilbage på.

Styrker den enkelte og fællesskabet

Når vi er afsted, viser og oplever eleverne nye sider af sig selv, og lejrskolen er med til at styrke både den enkelte og det fællesskab, vi alle føler. Den tætte kontakt mellem elever og voksne på en lejrskole gør, at der kan blive taget ekstra hånd om de elever, der evt. har hjemve, så lejrskolen kan blive en god oplevelse for alle.

Hvornår og hvorhen?

Lejrskolerne ligger i september og har forskellige rejsemål.  Vi forsøger at dække et bredt udsnit af Danmark, så de mindste klasser har lejrskoler i nærområdet, og de ældste elever kommer længst væk. 9. klasse rejser til Berlin.

Struktur og indhold

Lejrskolerne målrettes et fagligt indhold eller har et overordnet emne.

• 0.-1. klasse rejser sammen.
  • 2.-3. klasse rejser sammen.
  • 4.-5. klasse rejser sammen.
  • 6. klasse er i Jernaldermiljøet i Vingsted.
  • 7.-8. klasse rejser sammen.
  • 9. klasse er i Berlin.

Betaling

Lejrskolen betales over elleve måneder via skolepengene. I 8. klasse laves der forskellige aktiviteter, hvor klassen tjener penge til turen til Berlin, og det er klassens forældreråd der står for koordineringen af dette.