Det praktiske

SFO-tavlen

I SFOen har vi en tavle, der viser, om barnet er i SFO eller hjemme.

Når man kommer i morgen-SFO eller møder ind i eftermiddags-SFO, er det vigtigt, at barnet hilser på en voksen og markerer sin ankomst på tavlen. Når barnet tager hjem, markeres det igen på tavlen. Det er vigtigt, at barnet også siger farvel til en voksen.

SFO-telefonen: 44 12 21 98

Telefonen kan bruges til:

• Tekstbeskeder ved sygdom. Disse skal vi have modtaget inden skolen starter kl. 8:15, så giver vi beskeden videre til underviserne. Husk at skrive navn OG klasse på barnet. Der ofte er flere med samme navn på en årgang.
  • Tekstbeskeder med information om dagens legeaftale. Disse skal vi have modtaget inden kl. 12.15.
  • Tekstbeskeder om det tidspunkt, hvor barnet skal sendes hjem. Disse skal vi have modtaget inden kl. 12.15. Har I aftaler, som gentages dagligt, kan vi lave det som en fast aftale.

Telefonen kan ikke bruges til:

• At bede personalet om at sende jeres barn ud til afhentning.
  • At børnene selv laver legeaftaler

Legeaftaler efter SFO

Vi opfordrer til, at legeaftaler er lavet hjemmefra. Ellers må den forælder, der henter børnene, stå for at lave aftalen med den anden part.
Overordnet er det forældrene, der sammen med deres børn har ansvar for at aftaler om gå-hjem-tider og andre aftaler så vidt muligt er på plads fra skoledagens start, så dette ikke bliver en SFO-opgave.

Fritidsaktiviteter

Ansvaret for børnenes fritidsaktiviteter er også forældrenes.

Afhentning

Ved afhentning er det forældrenes opgave at gå en runde og finde egne børn, og det er vigtigt, at forældrene hjælper deres barn med at få ryddet op i egen garderobe, samt i de legesager barnet har gang i.

Vi har i SFOen lavet en bog til forældrene. Hvis man har en vigtig besked til personalet i SFOen angående ens barn, skal man selv skrive beskeden i bogen.

Madpakken

Børnene kan opbevare medbragt mad i køkkenet i lille-afdeling. Det er vigtigt, at der er mad med til 10-pausen, 12-pausen og til eftermiddagsmad i SFOen. Bruger I køleskabet, så lad barnet selv stille sin madpakke ind. På den måde er det nemmere for barnet at finde det i løbet af dagen. Starter man tidligt i morgen-SFO, er man velkommen til at medbringe morgenmad.

Legetøj med hjemmefra?

Medbringer børnene legetøj, herunder elektronik, byttekort etc., er det på eget ansvar. Vi opfordrer jer til at drøfte hjemmefra, at det kan ske legetøjet bliver væk eller går i stykker. Medbring kun ting, I selv kan erstatte.