Afgangsprøver

På Grejs Friskole afslutter 9. klasse deres skoleforløb med folkeskolens afgangseksamen. Eleverne kan gå til prøve i alle fag på nær kristendomskundskab.

Forberedelse

Inden eleverne går til prøve i 9. klasse, har de øvet sig med skriftlige årsprøver i 8. klasse og terminsprøver i 9. klasse. De mundtlige prøver øves løbende i undervisningen gennem fremlæggelser på klassen eller individuelt med faglæreren.

Praktisk-musiske fag

I 8. klasser går eleverne til den obligatoriske prøve i et praktisk-musisk fag. Skolen udbyder følgende fag: musik, håndværk og design og billedkunst. Fagene oprettes, hvis der er nok elever, der ønsker dem. Eleverne øver sig til eksamen i disse fag gennem fagdage og terminsprøver.

Resultater

I nedenstående link kan der læses om skolens resultater ved afgangseksamen, samt elevernes overgangsfrekvens til en anden uddannelse:
Uddannelsesstatistik >>